torstai 8. elokuuta 2024

Posti ei toimita yrityksen tullaamia tavaroita

Pienyrityksemme tilasi EU:n ulkopuolelta pienen määrän tavaraa yksityisyrittäjältä, ja tullasi saapuvan lähetyksen yrityksen nimissä + maksoi Postin käsittelymaksun. Pikkupaketin päällä oli tietysti vastaanottajan nimi ja osoite mihin ne olivat matkalla.

Lopputulos: Seurannan mukaan lähetys vapautettiin Postin varastosta toimitettavaksi, ja 7 minuutin päästä se jo lähetettiin takaisin lähettäjälle ulkomaille. Syy: toimitusta ei ollut saatu sovittua (paketin päällä olevaan osoitteeseen)!

Onko ongelma se, etteivät postilaiset osaa lukea, vaiko se, että Suomen Posti ei halua toimittaa tavaroita eteenpäin, koska toimittaminen eteenpäin maksaa? Yrityksemme tuskin enää ostaa ja tullaa mitään jos toimitus on Postin kautta.

Update 1: Postillehan ei voi enää viestittää muuten kuin chatissä tai maksullisessa puhelinpalvelussa (myös jonotus maksaa). Mutta kerroin asiasta Postin facebook-sivuilla, jossa ystävällisesti kerrottiin että voin vaatia Postin käsittelymaksun palautusta, 3,10 euroa! Heidän virhe, tai tullin virhe, myönnettiin, ja siinä virheen korvaus! Eiköhän se ollut sitten siinä, kaikilta osin.

Update 2: Tulli kertoi kaksi päivää kyselyn jälkeen että tullaus oli ok ja ilmoitus meni Postille. Posti ei ole reagoinut heidän lomakkeellaan (kolme viikkoa sitten) tehtyyn reklamaatioon millään tavalla.

Valtion monopoli, eikä mitään vastuuta mistään. Yritysten riski sisältää myös siis riskin siitä, että Posti ei toimita postia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti