lauantai 19. tammikuuta 2013

Naamakirjataulussa mainostamisesta

Naamakirjataulu eli tunnetummin facebook promovoi yritysten verkostoitumista ja linkkausta toisten yritysten sivuille, eli voisi kuvitella että yhteisö on erittäin yritysmyönteinen...

Yrityksemme it-vastaava loikin sitten yritykselle facebook-sivut, mutta kumma kyllä linkkaus ja tykkäys toisten yritysten sivuille ei sitten toiminutkaan. Haimme tietoa googlettamalla ja kysymällä facebookin support-sivuilta, ilman tulosta. (Facebook ei muuten vaivaidu vastaamaan kysymyksiin vaikka heillä on kysymys-mahdollisuus sivuillaan.) No, selvisi sitten kokeilemalla että yritysten sivut toimivat vain, ja VAIN, jos sivujen luojalla on olemassa omat facebook-sivut! Olisi se helpottanut elämää jos tämä olisi kerrottu ennakkoon, eikä väitetty että yritykselle voi luoda sivut myös ilman omia tunnuksia... tai siis kyllä sivut voi tosiaan luoda mutta ne eivät vain toimi tavallisten facebook-sivujen tapaan, mikä siis tiedoksi muille ihmettelijöille.

Ihan oikeasti. Suomessa on varmasti satoja ellei tuhansia pienyrityksiä jotka olisivat valmiita mainostamaan toimintaansa ja vielä maksamaan siitä rahaa jos vain jostain löytyisi firmoja ja yrityksiä jotka pelaisivat reilua peliä ja seisoisivat sanojensa takana. Tuntuu siltä että nämä mainos-filunki-pellet haluavat vain nopeita voittoja ja paljon rahaa ilman että sen eteen täytyy yhtään tehdä työtä tai täyttää edes minimaalinen osuus lupauksista. Ei yksikään todellinen palveleva pienyritys pysyisi pystyssä tuolla metodilla! Nostamme siis hattua kaikille toiminnassa oleville ja mainoskoneviidakoissa kamppaileville pienyrityksille, koetetaan kestää ja odotetaan parempia palveluja - näistä nykyisistä kun ei todellakaan kannata mitään maksaa! Perusteettomia ja laittomia laskuja ne kyllä sanomalehtitietojen mukaan osaavat kyllä lähettää :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti